středa 13. března 2013

Doprava soli do sil a expedice dál

Další otázkou k řešení je doprava soli do sil. V úvahu přicházejí tyto možnosti:



Doprava pomocí vzuchu, (čerpadel)
po konzultaci s profesorem Samkem na fakultě strojní mi bylo toto řešení nedoporučováno a to z důvodu tvorby hrudek po navlhnutí soli a následném stížení transportu suroviny.

Doprava šnekovým dopravníkem

Toto řešené je realizovatelné, ale byl jsem upozorněn na riziko poškození hřídele z důvodu velké váhy a převýšení přepravované soli

Doprava pásovým dopravníkem

toto řešené se jeví jako ideální možnost, pouze je třeba osadit pásový dopravník zvlášt pro vetikální dopravu a horizontální, která je limitována sypným úhlem soli. Svislou dopravu zajistí pásový dopravník s korečky a horizontální bude zajištěna pásem s drážkami, je možné objednat pásy od  šířky 650mm po 1200mm  




Vysypávání do jednotlivých sil bude řešeno posuvným výsypným dílem (lze objednat s manuálním posunem a nebo s automatickým. (Boční výsyp)


Vykládka z aut a vagonů bude řešena na násypkách:




Vykládka z lodí

bohužel v dnešní době vykládka sypkých materiálů probíhá většinou pomocí jeřábu a lžíce, ale teoreticky by mělo být možné vykládat lod korečkovým rypadlem:
tento způsob by měl zrychlit vykládku velkého objemu materiálu.

Zůstává však otázkou zda vykládka lodí se musí realizovat přímo ve slotu, nebo zda by stačilo vykládat ze břehu, kde by se materiál transportoval pásovým dopravníkem pod silnicí až do slotu. Toto řešení je nejekonomičtější a zároven umožnuje výběr slotu i nad hladinou vody. Pokud budou lodě zajíždět přímo do slotu jedná se o nákladnější řešení a technicky náročnější tím pádem asi zajímavější pro akademickou půdu.



Zpětná nakládka a distribuce dál

teechnicky nejjednodužší způsob, je svést hrdla sil na jeden pásový dopravník a z něj pomocí pojízdné výsipky do boku kdekoliv vyskladnovat do vagonů či nákladních vozů.
Druhou variantou je přímé vysypávání ze sila do vagonů a nákladních vozů. Ale z důvodu manipulace s dlouhým návěsem či přívěsem je výhodnější nakládat tyto vozi mimo slot. Vlakové soupravy lze obsloužit přímo ze sil, jednalo by se o rychlejší způsob expedice oproti pásovému dopravníku.


Žádné komentáře:

Okomentovat